Wniosek o usuwanie azbestu

W ramach realizacji „Programu priorytetowego ogólnopolski program usuwania wyrobów zawierających azbest” oraz „Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest na terenie Gminy Osielsko na lata 2013-2032” rozpoczął się nabór wniosków o usunięcie posiadanych wyrobów zawierających azbest z nieruchomości na terenie Gminy Osielsko.

Urząd Gminy zleci usunięcie azbestu Wykonawcy wybranemu w trybie rozpoznania cenowego i poniesie 100% kosztów wykonania usługi:

  • demontażu, zapakowania, transportu i unieszkodliwienia wyrobów zawierających azbest, lub
  • zapakowania odpadów zawierających azbest składowanych na nieruchomości, transportu i unieszkodliwienia tych wyrobów.

Nowe pokrycia dachowe właściciel nieruchomości musi wykonać we własnym zakresie i na własny koszt.

Wnioski mogą składać osoby fizyczne, w tym członkowie rodzinnych ogrodów działkowych, przedsiębiorcy, osoby prawne i jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej.

Do wniosku należy dołączyć:

  • pełnomocnictwo – Załącznik nr 2 do wniosku lub inny dokument potwierdzający uprawnienia do reprezentowania wnioskodawcy przez osoby podpisujące wniosek (dotyczy pełnomocnictw, a także innych uprawnień reprezentujących podmioty wspólnoty mieszkaniowe, przedsiębiorcy, parafie).
  • informację o wyrobach zawierających azbest; – Załącznik nr 3 do wniosku
  • dokument potwierdzający tytuł prawny do nieruchomości (np. kserokopię aktu notarialnego lub wypisu z księgi wieczystej lub decyzji zarządu rodzinnego ogrodu działkowego o przyznaniu działki)

W przypadku, gdy w zakres zadania wchodzi demontaż pokrycia dachowego

  • dokument potwierdzający uregulowanie stanu formalno – prawnego przedsięwzięcia czyli potwierdzenie zgłoszenia robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na budowę wystawione przez Wydział Budownictwa Starostwa Powiatowego, ul. Zygmunta Augusta 16 w Bydgoszczy (informacje na temat wymaganych dokumentów można uzyskać w Starostwie Powiatowym w Bydgoszczy przy ul. Zygmunta Augusta 16 lub telefonicznie pod nr telefonu: 52/58 40 950).
  • kopię aktualnej „OCENY stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest” Załącznik nr 4 do wniosku

Nabór wniosków trwa do 31 lipca 2023 r. Wnioski wraz z załącznikami można składać: osobiście w siedzibie Urzędu Gminy Osielsko, przesłać pocztą na adres: Urząd Gminy Osielsko, ul. Szosa Gdańska 55A, 86-031 Osielsko, lub przesłać za pomocą środków komunikacji elektronicznej na Elektroniczną Skrzynkę Podawczą Urzędu Gminy Osielsko z wykorzystaniem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej, zwanej dalej ePUAP, opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.

Wnioski można pobrać w punkcie informacyjnym Urzędu Gminy Osielsko lub na stronie internetowej www.bip.osielsko.pl w zakładce „Urząd Gminy” → „Jak załatwić sprawę?” → „Ochrona środowiska w tym gospodarka odpadami” oraz na www.osielsko.pl w zakładce „Środowisko” → „Usuwanie azbestu”.

Więcej informacji można uzyskać telefonicznie pod nr telefonu: 52/324 18 67


Wniosek można pobrać klikając TUTAJ